Santander ny huvudsponsor till En Svensk Klassiker
Santander Consumer Bank och En Svensk Klassiker inleder ett långsiktigt samarbete där den gemensamma nämnaren är värderingarna kring idrott, hälsa och en sund livsstil. Santander är nu också officiell partner till Vasaloppet.
Santander Consumer Bank gjorde en stark varumärkesresa i Sverige under 2015 och blir alltmer kända på den svenska marknaden. Nu är ambitionen att nå en hög närvaro genom en arena som berör många. Santander gör en unik satsning när de går in som huvudsponsor i En Svensk Klassiker och som partner till alla loppen, bland annat som officiell partner till Vasaloppet.
– Vi startade närvaron i idrottsvärlden 2015 genom vår sponsring av längdskidåkaren Johan Olsson och Team Santander, säger Carolina Brandtman, vd för Santander Consumer Bank i Sverige. Att bli huvudsponsorer till En Svensk Klassiker är ett efterlängtat nästa steg och jag ser fram emot ett innehållsrikt samarbete. Allt fler vet vilka vi är och känner till våra erbjudanden. Nu vill vi även stärka vår närvaro på platser och i engagemang där vi vet att en stor del av våra kunder befinner sig. Idrott förenar många människor, oavsett om man är utövare eller åskådare
– Vi är jätteglada för att få Santander som huvudsponsor i En Svensk Klassiker, säger Michael Thorén, vd på En Svensk Klassiker. Det är ett unikt samarbete eftersom Santander också går in som samarbetspartner i våra respektive lopp.