2020-08-06 08:39

Vasaloppet och DHL i grönt samarbete inför Hemmavasan 15–22 augusti

På grund av covid--19-pandemin blir det ingen sommarvecka på plats i Vasaloppsarenan i sommar. Istället bjuder Vasaloppet in till Hemmavasan där cyklister och löpare genomför sina lopp på hemmaplan, via appen ”Hemmavasan”. Tack vare DHL Freight kommer deltagarnas unika Hemmavasan-t-shirts att skickas till närmsta DHL-ombud med tillvalet Skicka grönt.

I Hemmavasan tar sig deltagarna från start till mål i den digitala Vasaloppsarenan och passerar alla de klassiska Vasaloppskontrollerna. Lördag 15 augusti är den stora Hemmavasan-dagen med direktsändning i Vasaloppet.TV. Deltagarna kommer att genomföra Hemmavasan under hela perioden 15 – 22 augusti.

Vasaloppets logistikpartner DHL har, precis som Vasaloppet, fokus på miljöfrågan och levererar deltagarnas Hemmavasan-t-shirts via tjänsten DHL Service Point med tillvalet Skicka grönt.
– Som officiell logistikpartner står vi självklart vid Vasaloppets sida även under rådande omständigheter med coronaviruset. Vi är stolta över att kunna hjälpa Vasaloppet med leveranser av t-shirts inför Hemmavasan med vårt gröna tillval Skicka grönt, säger Robert Zander, verkställande direktör för DHL Freight Sverige.

Lena Hermansson, Vasaloppets sponsorchef, uppskattar samarbetet med DHL.
– I denna speciella tid behövs flexibilitet och kreativitet. Att vår partner DHL snabbt ställer om från att sköta logistiken på plats till att ta hand om t-shirtleveranserna betyder mycket för oss. Intresset för Hemmavasan är stort och över tiotusen t-shirts skickas nu ut med det gröna tillvalet Skicka grönt via DHL, berättar
Lena Hermansson.

Läs mer om DHL:s skicka grönt här 

Om DHL 
DHL är det världsledande varumärket inom logistikbranschen. Våra DHL-divisioner erbjuder en oöverträffad portfölj av logistiktjänster som sträcker sig från nationella och internationella paketleveranser, leverans-lösningar specifika för e-handel, internationella expressleveranser och väg-, flyg- och sjötransporter till industriella logistiklösningar för hela varuflödeskedjan. Med cirka 380 000 medarbetare i fler än 220 länder och territorier runt om i världen, förenar DHL människor och företag på ett säkert och tillförlitligt sätt, vilket möjliggör den globala handeln. Med specialiserade lösningar för tillväxtmarknader och industrier, inklusive teknologi, biovetenskap och hälso- och sjukvård, energi, bil- och detaljhandeln, ett bevisat engagemang för företagsansvar och en oslagbar närvaro i utvecklingsmarknader, är DHL definitivt positionerad som ”logistikföretaget för hela världen”.

DHL ingår i Deutsche Post DHL Group. 2019 hade koncernen en omsättning på mer än 63 miljarder euro.

Våra huvudsponsorer